Onlangs heb ik een onderzoekje gedaan bij de klanten van een klant. Het onderzoekje vond plaats in het kader van een organisatie-ontwikkeltraject dat ik samen met René Jansen van 6P Consultancy begeleidde. De klanten van de klant stelde ik de volgende vragen (gebaseerd op het boek van René Jansen over Coaching, ISBN 9789090244631):

  • Waarom heeft u destijds voor bedrijf X gekozen als uw leverancier of partner?
  • Wat waardeert u het meest in de dienstverlening van bedrijf X?
  • Wat is de toegevoegde waarde van bedrijf X voor uw organisatie?
  • Waarin onderscheidt bedrijf X zich van andere vergelijkbare bedrijven ?
  • Waar ziet u punten voor verbetering om de samenwerking te optimaliseren?
  • Welke tips heeft u voor bedrijf X waar het gaat om de ontwikkeling in de toekomst?

De antwoorden op deze vragen leverden interessante informatie op die de directie van bedrijf X heeft gebruikt voor het formuleren van haar missie en strategische doelstellingen. Een aanrader voor elk bedrijf!